Trzy czwarte Polaków kieruje się jakością i ceną podczas codziennych zakupów – badanie „Teraz Polska”

Większość konsumentów w Polsce podczas codziennych zakupów w sklepach kieruje się jakością (77%) oraz ceną produktów (73%). Dla ponad co czwartego Polaka (27%) najbardziej liczy się kraj pochodzenia produktów. Większość konsumentów (78%) rozpoznaje znak „Teraz Polska” – tak wynika z badania przeprowadzonego przez ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku dla zlecenie Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego „Teraz Polska”

Konsumenci stają się bardziej świadomi, jak i wymagający. Coraz więcej osób czyta etykiety, analizuje składy produktów oraz dokładnie sprawdza opinie innych klientów przed zakupem.

Z badania wynika, że konsumenci nieco mniejszą wagę przywiązują do samego wyglądu opakowania, ale coraz częściej zwracają uwagę na zamieszczone treści, takie jak skład, pochodzenie czy certyfikaty.

Dla konsumentów robiących zakupy online, najbardziej liczy się cena (58%), czas i sposób dostawy (38%), jakość (38%) oraz wygoda (35%).

Kraj pochodzenia produktu jest ważnym czynnikiem przy podejmowaniu decyzji zakupowych. Podczas codziennych zakupów zwraca na to uwagę ponad jedna czwarta ankietowanych. W ciągu ostatnich 10–15 latach odsetek konsumentów, którzy świadomie wybierają rodzime produkty, wzrósł o ok. 10 punktów procentowych. Co więcej, kupowanie polskich produktów jest obecnie postrzegane jako jeden z przejawów patriotyzmu (35%), zaraz po przywiązaniu do polskiej kultury i historii (51%).

Z badania wynika, że 78% Polaków spotkało się z Godłem „Teraz Polska” na produktach lub usługach. Ankietowani znający markę zapytani o skojarzenia z produktami i usługami nagrodzonymi Godłem „Teraz Polska” w ponad 90% wskazują polskie pochodzenie, dużą rozpoznawalność i stabilną jakość. 88% deklaruje, że Godło „Teraz Polska” zachęca do zakupu.

 

 

Od trzech dekad Fundacja Polskiego Godła Promocyjnego wyłania produkty, usługi i innowacje o najwyższej jakości i nagradza je Godłem „Teraz Polska”.
Do 14 lutego są przyjmowane zgłoszenia do 32. edycji Konkursu „Teraz Polska”.